http://www.shimikada.loxblog.com.com/ زندگی نامه دانشمندان شیمی
شیمی
شیمی کده

 دانلود مطلبی درباره زندکی نامه دانشمندان شیمی مثل رادرفورد و مندلیف و............ که مطلب جالبی است توصیه می کنم حتما دانلود کنید این متن حتی درباره علایق ونوع زندگیشان صحبت کرده ای فایل زیپ شده وبرای اجرا نیاز به برنامه آفیس دارید

 

ge.tt/8GMhFBF/v/0برای دانلود اینجا کلیک کنید

رمز فایل:www.shimikada.loxblog.com 

 اطلاعات جالبی در مورد جیوه:
 بیشترین معادن جیوه دنیا در اسپانیا و ایتالیاست و مهمترین سنگ معدن آن سینابار یا سولفور جیوه است با گوگرد و هالوژنها تركیب می شود اما با اسیدها به جز اسیدنیتریك بی اثر است جیوه و تركیبات آن توسط پوست و بلعیدن و تنفس جذب بدن می شود ماكسیمم مقدار مجاز بخار جیوه در هوای محیط كار 1.0 میلی گرم در متر مكعب و ماكسیمم مقدار جیوه مجاز موجود در ادرار 3.0 میلی گرم در لیتر است كلیه ها نقش مهمی در دفع جیوه از راه ادراری دارند ضمن اینكه بیشترین تجمع جیوه در اعضای بدن نیز در كلیه هاست 

 دانلود  چند سوال کنکور شیمی 2 از سال85 تا 90 که به صورت پاور پینت است به صورت فایل زیپ شده است .

 

     ge.tt/9wpqExE/v/0 برای دانلود اینجا کلیک کنید

 

رمز فایل :www.shimikada.loxblog.com

 آیا آرد (آرد گندم) میتواند منفجر شود؟
همه میدانیم كه بیشتر گندم سفید از نشاسته درست شده است . و میدانیم كه نشاسته از كربوهیدرات ساخته شده است یعنی از به هم پیوستن زنجیره ی مولكولهای شكر  . هر كسی كه  تا بحال مارشمالو (نوعی شیرینی خمیرمانند )را اتش زده باشد میداند كه شكر براحتی میسوزد , پس ارد هم میتواند.آرد و خیلی از كربوهیدراتهای دیگر میتواند اتش بگیرند وقتی انها در هوا بحالت گرد و غبار وجود دارد .فقط کافیه در هر متر مكعب 50 گرم یا بیشتر آرد بصورت گرد در هوا وجود داشته باشد و مشتعل شود. ذره های آرد انقدر كوچك هستند كه فورا میسوزند. وقتی یك ذره بسوزد بقیه ذره های نزدیكش را هم روشن میكند و انوقت شعله بوجود امده تمام ابر ارد را شعله ور كرده و منفجر میشود. تقریبا هر كربو هیدرات بصورت گرد و غبار  وقتی مشتعل شود منفجر خواهد شد .در خیلی از انبارهای آرد به همین صورت با یك جرقه یا یك منبع گرما باعت انفجار و اتش سوزی میشود.

 ساختن موشك با استفاده از هیدروژن پر اكسید و نقره
برای این كار هیدروژن پر اكسید باید غلیظ شده باشد.(در حدود 90 درصد ) هیدروژن پر اكسید كه در دارو خانه ها میفروشند غلظلتش درحدود 3 در صد است.فرمول شیمیایی هیدروژن پری اكسید H2O2 است.وقتی با نقره واكنش برقرار میكند نقره نقش كاتالیزور را بازی میكند.این واكنش اتم اضافه اكسیژن را ازاد كرده  اب و گرمای زیادی تولید میكند.گرما اب را به بخار تبدیل كرده كه این بخار میتواند با سرعت بالا از نازل موشك خارج كند. 
برای ساخت موشك میتوانید از بطری نوشابه های خانواده خالی استفاده كنید به این صورت كه در نوشابه را سوراخ كوچکی بكنید(نقش نازل موشك) و مواد را در ان ریخته و در آن را ببندید واكنش انجام شده و بخار با سرعت از سوراخ به بیرون زده و اگر بطری نوشابه را بروی زمین بخوابانید این موشك حركت خواهد كر

 ساختن موشك با استفاده از هیدروژن پر اكسید و نقره
برای این كار هیدروژن پر اكسید باید غلیظ شده باشد.(در حدود 90 درصد ) هیدروژن پر اكسید كه در دارو خانه ها میفروشند غلظلتش درحدود 3 در صد است.فرمول شیمیایی هیدروژن پری اكسید H2O2 است.وقتی با نقره واكنش برقرار میكند نقره نقش كاتالیزور را بازی میكند.این واكنش اتم اضافه اكسیژن را ازاد كرده  اب و گرمای زیادی تولید میكند.گرما اب را به بخار تبدیل كرده كه این بخار میتواند با سرعت بالا از نازل موشك خارج كند. 
برای ساخت موشك میتوانید از بطری نوشابه های خانواده خالی استفاده كنید به این صورت كه در نوشابه را سوراخ كوچکی بكنید(نقش نازل موشك) و مواد را در ان ریخته و در آن را ببندید واكنش انجام شده و بخار با سرعت از سوراخ به بیرون زده و اگر بطری نوشابه را بروی زمین بخوابانید این موشك حركت خواهد كر

دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:آهک ها,تازه های علم شیمی, :: 21:43 :: نويسنده : محمد رجبی

 مطلبی درمورد آهک ها به صورت فایل زیپ و برای دانلود نیاز به برنامه آفیس دارید

ge.tt/890vrtE/v/3برای دانلود اینجا کلیک کنید

رمز فایل:www.shimikada.loxblog.com

دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:آلیاژ چدن,تازه های علم شیمی,2012,, :: 21:37 :: نويسنده : محمد رجبی

 دانلود متنی در مورد آلیاژ چدن به صورت فایل زیپ برای اجرا نیاز به برنامه آفیس دارید

برای دانلود اینجا کلیک کنیدge.tt/890vrtE/v/2

رمز فایل:www.shimikada.loxblog.com

دانلود مطلبی در مورد موادپاک کننده به صورت فایل زیپ است که برای اجرا نیاز به برنامه آفیس دارید

ge.tt/890vrtE/v/1برای دانلود اینجا کلیک کنید

رمز فایل:www.shimikada.loxblog.com

 دانلود مطلبی در مورد شاخه شیمی وبرتر های علم شیمی می گوید این فایل به صورت زیپ است و برای اجرا نیاز به برنامه آفیس دارید

ge.tt/890vrtE/v/0برای دانلود اینجا کلیک کنید

 

 

رمزفایل:www.shimikada.loxblog.com

 

مختصري از سولفيد اهن

سولفيد آهن يا « سنگ محافظ و نگهبان »‌ به شكل هاي مختلف وجود دارد. صفحات دايره شكل تا مكعب هاي مختلف سطح براق و برنجي اين سنگ ، بچه ها را به طرف خود جلب مي كند. اين سنگ شبيه آينه اي كوچك است كه انرژيهاي منفي را از بچه دور مي كند و هراس او را از اين كه مورد حمايت قرار نگيرد ، كاهش مي دهد. بچه وقتي اين سنگ را در اختياردارد حس مي كند كه از نظر جسماني در وضعيت كاملي قرار دارد و سرشار از عشق است

 دانلود متنی درباره تازه های شیمی ,جذابیت های علم شیمی و کاربرد آن ها که به صورت فایل زیپ است و برای اجرا نیاز به برنامه آفیس دارید

 برای دانلود اینجا کلیک کنیدge.tt/83SKhtE/v/0

رمز فایل: www.shimikada.loxblog.com

 نانولوله هاي كربني با آب آشتي مي كنند



نانولوله هاي كربني با آب آشتي ميكنند
خبرگزاري فارس: پژوهشگران دانشگاه تهران، با انجام روشهاي شبيه سازي مولكولي، راهي مناسب براي آبدوست كردن نانولوله هاي كربني ارايه دادند.



به گزارش خبرگزاري فارس، از آنجايي كه نانولوله كربني يك سوپرمولكول آبگريز است، تلاشهاي زيادي براي محلول كردن آنها در آب انجام شدهاست. بررسيهاي تجربي نشان داده كه استخلافدار كردن به روش تجربي يك انتخاب مناسب در بهبود حلاليت نانولوله ها در آب است. روشهاي زيادي براي استخلافدار كردن نانولوله هاي كربني به كار ميرود كه ميتوان به ايجاد نقص و استخلافدار كردن به روش كووالانس به ديوارههاي نانولوله اشاره كرد. 

مهشاد مشاري، كارشناس ارشد شيمي فيزيك رفتار نانولولهي استخلافدار شده با دو گروه گلوتامين و كربوكسيل در محيط آبي را در قالب پاياننامهي كارشناسي ارشد خود بررسي كردهام. 

مشاري در رابطه با نحوه انجام اين پژوهش گفت: اين تحقيق به روش شبيه سازي مولكولي به كمك نرم افزار Tinker انجام شده است. به اين صورت كه شش سيستم از نانولوله كربني ساده و نانولوله ي كربني استخلافدار شده به وسيله دو گروه استخلافي گلوتامين (استخلافي با طول زنجيره ي بلند) و كربوكسيل (استخلافي با طول زنجيره كوتاه) ساخته شد. در 4 سيستم، از هر كدام از استخلافها چهار استخلاف از يك گروه قرار داده شد و در دو سيستمي كه نوع استخلاف آنها يكي بود، مكان قرارگيري آنها متفاوت در نظر گرفته شد. سپس با اعمال شرايط شبيه سازي، برهمكنش هاي انرژي، نمودارهاي تابع توزيع شعاعي و ضرايب نفوذ تحليل شد. 

وي اظهار داشت: نتايج بررسي ها نشان داد كه تمايل تجمع مولكولهاي آب در اطراف گروههاي آبدوست، در انتهاي استخلاف گلوتامين بيشتر از گروه هاي آبدوست در نزديكي نانولوله ي كربني است، همچنين تعداد مولكولهاي آب بيشتري در اطراف نانولوله هاي استخلافدار شده با گلوتامين نسبت به نانولوله هاي استخلافدار شده با كربوكسيل تجمع مييابند. 

اين پژوهشگر افزود: بررسي ها روي نانولوله ي كربني با شانزده عدد گروه كربوكسيل حاكي از آن است كه تعداد زياد استخلاف، مانع نزديك شدن مولكولهاي آب به گروههاي آبدوست شده و بهتر است كه از استخلاف با تعداد كم و طول زنجيره بلند استفاده شود. 

جزئيات اين تحقيق كه با راهنمايي معصومه فروتن در آزمايشگاه تحقيقاتي شيميفيزيك دانشكده شيمي دانشگاه تهران انجام شده، در مجله Physica E (جلد 43، صفحات 365-359، سال 2010) منتشر شدهاست. 

نوبل شیمی برای کشف پروتئین سبز فلورسانت در یک جانور دریایی

سه پژوهشگر به خاطر کشف پروتئین نورانی در یک جانور دریایی موسوم به چتر دریایی(عروس دریایی) برنده جایزه نوبل شیمی شدند.

دو پژوهشگر آمریکایی و یک پژوهشگر ژاپنی به خاطر کشف پروتئینی نورانی در چتر دریایی که سلول‌ها، بافت‌ها و حتی اندام‌ها را درخشان می‌کند - ابزاری که اکنون هزاران پژوهشگر در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند - برنده جایزه نوبل شیمی شدند.



جایزه 10 میلیون کرونی (1.4 میلیون دلاری) نوبل در رشته شیمی به اوسامو شیمومورا، دانشمند متولد ژاپن که اکنون در آزمایشگاه زیست‌شناسی دریایی Woods Hole در ماساچوست آمریکا کار می‌کند، مارتین چالفیه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک و راجر تسین از دانشگاه کالیفرنیا در سان‌دیه‌گو به خاطر کشف پروتئین دارای خاصیت فلورسانس سبز اهدا شد.



کمیته نوبل شیمی از آکادمی سلطنتی علوم سوئد در بیانیه‌ای گفت: "پروتئین سبز نورانی فلورسان" (GFP) در ابتدا در یک گونه "چتر دریایی" (Aequorea victoria) در سال 1962 کشف شد. از آن هنگام به بعد این پروتئین به یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاه در علوم زیستی معاصر بدل شده است."



شیمومورا در ابتدا GFP را از چترهای دریایی ساحل غربی آمریکای شمالی جدا کرد، و کشف کرد که این پروتئین در برابر نور ماورای‌بنفش می‌درخشد. از سال 1967 برای 20 سال او هر تابستان بندر فرایدی در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا می‌رفت تا هر روز بیش از 3000 چتر دریایی جمع کند.



چالفیه و همکارانش باکتری‌‌هایی مانند "ای‌ کولای" (E. coli) و کرم‌های ریز به نام "کانوربیتیدیس الگانس" (C. elegans) را برای تولید این پروتئین با "چسباندن" (splicing) ژن‌ مناسب به کار گرفتند.

رنگ سبز پروتئین چتر دریایی زیر نور آبی و نور ماورای بنفش خود را نشان می‌دهد، به پژوهشگران امکان می‌دهد که سلول‌های توموری را نورانی کنند، مواد سمی را ردیابی کنند و خاموش و روشن بودن ژن‌ها را تحت نظر بگیرند.

چالفیه در مصاحبه‌ای تلفنی گفت:‌ "ما می‌توانیم به سادگی به درون جانور نگاه کنیم و بگوییم در کجا این رنگ سبز روشن شده است، از چه هنگامی روشن شده است و پروتئین ایجاد کننده رنگ سبز در کجا ساخته شده است و به کجا می‌رود؟"

تسین، که پژوهشگر انستیتوی پزشکی هاوارد هیوز در آمریکا است، نیز از پروتئین مرجان استفاده کرد، و این رنگ فلورسانس را در فراسوی سبز به زرد، آبی و سایر رنگ‌ها گسترش داد تا فرایند‌های زیست‌شناختی متعددی را در یک زمان دنبال کند.

تسین گفت در زمان کودکی به علت ابتلا به آسم مجبور بود که در خانه بماند، و برای همین ساعت ها با رنگ‌‌ها به عنوان بخشی از آزمایش‌های شیمی در زیرزمین خانه‌شان بازی می‌‌کرد.

تسین گفت او به خاطر جایزه بسیار مفتخر است و تصدیق کرد که دانشمندان دیگری در این حوزه کار کرده‌اند که ممکن بود در این جایزه سهیم شوند.

او گفت: "من تنها سه شخص دیگر را می‌شناسم که می‌توانستند این جایزه را بگیرند و مطمئن هستم که کمیته داوران با تصمیم‌گیری مشکلی روبه‌رو بوده است."

این سه پژوهشگر با برنده‌شدن جایزه نوبل شیمی، به ردیف برخی بزرگترین نام‌ها در علم مانند ماری کوری، که جایزه نوبل فیزیک را هم برد، و لینوس پائولینگ، دانشمند و فعال مشهور راه صلح که در سال 1954 این جایزه را برد، پیوستند.

یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:چرا, پیاز, اشک ,را ,در ,می آورد؟, :: 18:11 :: نويسنده : محمد رجبی

چرا پیاز اشک را در می آورد؟
هنگامی که پوست پیاز را می کنید یافته های آن آسیب می بینند و آنزیمی در آنها با ترکیبی به نام سولفواکسید (به اختصار) ترکیب شده و مولکول نامبرده را به سه قسمت می شکند که یکی از این ترکیبات اشک آور است.
زمانی که پیاز را زیر شیر آب یا پس از خروج از یخچال پوست می کنید دیگر اشک آور نیست زیرا:
سولفواکسید در آب محلول است و آب سبب آبکافت آن می شود در نتیجه بقیه ی مراحل بالا که نتیجه ی آن ایجاد ترکیب اشک آور است انجام نمی شود.
اگر پیاز سرد باشد سرعت واکنش آنزیمی نامبرده کاهش می یابد و کمتر تشکیل می شود و فشار بخار سولفواکسید هم کاهش یافته و غلظت آن در هوا کم می شود طوری که سبب ایجاد اشک نمی شود.

یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:انشمندان, تیره ترین, ترکیب شیمیایی, را, ساختند,, :: 18:9 :: نويسنده : محمد رجبی

انشمندان تیره ترین ترکیب شیمیایی را ساختند.

دانشمندی در دانشگاه هوستون، ماده ای را ساخته است که چهار بار از تیره ترین ماده ی شناخته شده، تیره تر است. این ماده ی سیاه رنگ بیش از 9/99 درصد از نور را جذب می کند.
پولیکل آجایان (Pulickel Ajayan)، ترکیبی از نانو لوله های کربنی ساخته است که تنها 045/0 درصد از نور را باز می تاباند. آجایان در این مورد می گوید: " اعدادی که میزان تیرگی این ماده را نشان می دهند، مهیج تر از آن چیزی بودند که ما فکر می کردیم." او می افزاید: " این ماده که در کتاب رکوردهای جهان ، گینس، به ثبت رسیده است دارای کاربردهای عملی بسیاری می باشد. توانایی این ماده در جذب نور می تواند در پانل های خورشیدی مفید باشد. هم چنین این ماده میزان تفرق نور را به حداقل می رساند که یک مزیت بالقوه در ساخت تلسکوپ ها محسوب می شود."
تیره ترین ترکیب شناخته شده ی پیشین، یک آلیاژ نیکل – فسفر بود که توسط دانشمندان در لندن ساخته و 16/0 درصد نور را باز می تاباند.

استفاده از اب در تولید سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش محققان نروژی، تزریق آب هوشمند نوعی خاص از آب دریا به چاه های کم بازده نفت می تواند میزان استخراج آنها را تا 60 درصد بهبود ببخشد.

طبق مطالعات جدید، محققان اعلام کردند که بیش از 50 درصد اندوخته های نفت جهان، بیلیونها گالن نفت در مخازن نفتی که از ترکیب کربنات کلسیم و صخره هایی حاوی آهک و سنگ آهک تشکیل شده است، به دام افتاده اند.


دانشمندان که در حال حاضر با تزریق آب دریا در چاه های آهکی میزان استخراج آن را افزایش داده اند، در حال تحقیق بر روی امکان عملی بودن این فرایند در مورد چاه های سنگ آهک نفتی هستند زیرا این چاه ها علاوه بر سختی ناشی از حضور سنگ آهک از بازده بسیار پایینی - کمتر از 30 درصد و در گاهی اوقات کمتر از 5 درصد - برخوردارند.

برای درک این مطلب دانشمندان نمونه هایی را از مخازن سنگ آهکی نفت در آسیای میانه جمع آوری کرده و آنها را برای چند هفته در نفت خام قرار دادند.

آنها سپس نمونه ها را به منظور اثبات قابلیت نفوذ آب به سنگ آهک، درون آب هوشمند، نوع خاصی از آب دریا که دارای سولفات و عوامل دیگر شیمیایی است، قرار دادند.

نتیجه آزمایشها نشان داد که آبیاری نمونه های سنگ آهک توسط این آب باعث بروز همان واکنش های شیمیایی می شود که آهک نسبت به آب هوشمند از خود نشان می دهد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، محققان اکنون در حال مقایسه میزان تاثیر این فرایند در برداشت نفت از مخازن کم بازده سنگ آهکی به نسبت مخازن آهکی هستند

20upload.ir/index.php/files/get/e-i-0oZxMI/www.shimikada.loxblog.com.7zبرای دانلود مطلب اینجا کلیک کنید

این مطلب درمورد نانو مغناطیس از علم شیمی است وبه صورت فایلzip است تا راحتتر دانلود شود وبرای اجرای مطب نیاز به برنامه آفیس دارید

رمز فایل: wwww.shimikada.loxblog.com

- آيا ميدانستيد اکسید کروم در ساخت نوار کاست و فیلم ویدئو استفاده می شود ؟

- آيا ميدانستيد لیتیم در جامد کردن روغن های صنعتی کاربرد دارد ؟

- آيا ميدانستيد رادیم گرانترین فلز است ؟

- آيا ميدانستيد تمامی فلزات بجز آنتیموان و بیسموت در مواقع انجماد ، حجمشان کاهش می یابد ؟

- آيا ميدانستيد استرانسیم از بقایای موجودات دریایی به دست می آید ؟

بقیه در ادامه مطلب بسیار جالب است حتما بخوانید.....



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 91476
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


Javascripts