http://www.shimikada.loxblog.com.com/ آقای کاظمییان
شیمی
شیمی کده
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:آقای کاظمییان, :: 17:31 :: نويسنده : محمد رجبی
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:آزمایش,ایجاد, آتش سبز, :: 20:44 :: نويسنده : محمد رجبی

آزمایش  شیمی آتش سبز

با آن ماری Helmenstine

درست کردن آتش رنگی آسونه. یکی از نمونه های درخشان رنگارنگ و بیشتر از آتش است رنگ آتش سبز می باشد. مشاهده چگونگی استفاده از مواد شیمیایی خانواده سبز را به آتش خودتان.

رونوشت :
آزمایش شیمی آتش سبز

سلام ، من دکتر آنه Helmenstine برای About.com. امروز من می روم به شما نشان دهد چگونه به انجام یکی از پروژه های مورد علاقه من شیمی ، ساخت آتش سبز می باشد.
مواد آتش سبز
است بسیار ساده به آتش سبز می باشد. چیزی که نیاز دارید اسید بوریک است که در بخش داروسازی از بسیاری از فروشگاه ها فروخته شده است ، و متانول یا الکل متیلیک ، که اغلب به آسانی درمان به عنوان سوخت با عرضه خودرو یافت می شود.
شروع آتش سبز
 کمی
پودر اسید بوریک را در یک ظرف آتش به همراه دارد. اضافه کردن مقدار کمی از متانول ، مراقب باشید که برای جلوگیری از هر گونه spilling در دستان شما. نور آتش (دوزخ)

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
برای دیدن رمز در خبر نامه ثبت نام کنید


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:ساخت, یک ,باتری ,بشری, :: 20:42 :: نويسنده : محمد رجبی

ساخت یک باتری انسان با جایگزین کردن انگشتان دست برای پل نمک در یک سلول galvanic. شما می توانید یک باتری انسان را با یک فرد ، یک گروه از افراد ، یا حتی یک هزار نفر بسازید

ساخت یک باتری بشری


روش معمول اتصال نیمه سلولهای
galvanic سلول ها ، استفاده از پل نمک را به عنوان منبع یون های تلفن همراه ، می خواهم در این نمودار. با این حال ، شما می توانید انگشتان خود را در محل پل نمک استفاده کنید.

را 'پنجم با دو انگشت از دست شما. نگران نباشید ، یکی از انگشت در ظرف کیمیاگری فلز مس در محلول 1M شیب مس سولفات و دیگر انگشتان در ظرف فلزی روی در محلول سولفات روی 1M. شما فقط یک باتری ساخته شده از خودتان! باتری انسانی شما در مورد ولتاژ ، همان پتانسیل استاندارد سلول داشته باشد. مقدار انگشتان دست خود را هنگامی که شما انجام می شود و به خودتان تبریک می گویید 

جستجوی پیشرفته بشر باتری

آیا می خواهید ولتاژ بیشتر؟ سوئیچ کردن روی برای یک فلز واکنش پذیر تر کرده و دوستان خود را در در عمل است. شما می توانید سدیم باتری مس با داشتن یک داوطلب خوش شانس لمس یک قطعه کوچک از فلز سدیم را. آیا شخصی که در کنار عضویت در دستان فرد با دست زدن به سدیم می باشد. ایجاد زنجیره ای از دست انسان را با همچون بسیاری از مردم شما در دسترس (برای ثبت این نوع باتری در انسان است گفته می شود مردم یدلایمخیرات 1500) ، و فرد را در شیب انتهای انگشت خود را به محلول سولفات مس. باتری بشر ، شما باید حدود 3 ولت تحویل.

فلز سدیم به شدت فعال می شود. مطمئن باشید که نگه داشتن فلز سدیم دور از هر گونه آب مایع و به کسی که این فلز با آب شستن دست خود را با محلول سرکه بعد از تظاهرات لمس می باشد.

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:کالیفورنیم,تازه های شیمی,, :: 19:31 :: نويسنده : محمد رجبی

کالیفرنیم :
کشف این عنصر توسط گروهی به نام های K.Street jr / A.Ghiorso / S.G.Tompson / G.T.Seaborg و در سال 1950 در آمریکا انجام گرفت و علت نامگذاری آن شهر کالیفرنیا می باشد .
کالیفرنیم ششمین عنصری است که دارای عدد اتمی بیشتر از اورانیم می باشد و بعد از آن کشف شد و توسط تامپسون، استریت، گیویرسو و سیبورگ در سال 1950 تولید شد. این عنصر در سال 1950 از بمباران مقدار کمی 242Cm با یونهای هلیم 35 MeV در سیکلوترون 60 اینچی برکلی تولید شده است. کالیفرنیمIII، تنها یون پایداردر محلولهای آبی است و کلیه تلاشها برای احیا یا اکسید کردن کالیفرنیمIII بی نتیجه بوده است. ایزوتوپ 249Cf از نتیجه بتای 249Bk به دست می آید در حالیکه ایزوتوپهای سنگین تر در اثر تابش شدید نوترون توسط واکنشهای هسته ای حاصل می شوند. وجود ایزوتوپهای 249Cf، 250Cf، 251Cf و 252Cf سوا کردن کالیفرنیم را به مقدار مشخص و با وزن کردن امکان پذیر می سازد بنابراین می تواند ویژگیهای آن را در مقیاس ماکروسکوپی بررسی کرد.

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
برای دریافت در خبرنامه ما ثبت نام کنید


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:مطلبی,در,مورد,کوریوم, :: 19:29 :: نويسنده : محمد رجبی

کوریم :
این عنصر توسط G.T.Seaborg / A.Ghiorso / R.A.James و در سال 1944 در آمریکا کشف شد . نام آن به افتخار ماری کوری و پیر برآن نهاده شده است .
کوریم در جدول تناوبی بعد از عنصر آمریکیم و در گروه اکتینیدها قرار دارد. این عنصر در سال 1944 از بمباران یونهای هلیم در سیکلوترون 60 اینچ در ایالتهای کالیفرنیا و برکلی تولید شد.
در سال 1950 سه دانشمند دیگر یک ترکیبی از این عنصر با خاصیت مغناطیسی بالا با فرمول CmF3 را پیدا کردند که این ترکیب از نظر خاصیت مغناطیسی شبیه ترکیب GdF3 است. این ترکیب از سانتریفوژ الکترونیکی یون Cm+3 به دست آمد. چهارده ایزوتوپ از این عنصر شناخته شده است. پایدارترین ایزوتوپ این عنصر 247Cm است که نیمه عمر آن حدود 16 میلیون سال است. که این سن در مقایسه با سن نخستین عنصر کوریوم در زمین کوتاه است.
کوریم طبیعی از نهشته های اورانیوم یافت می شود. این عنصر از تخریب ذرات بتا توسط کانیهای اورانیم حاصل می شود. ایزوتوپهای 242Cm , 244Cm با کمیت میلی گرم در دسترس می باشد. و با میلی گرم تولید می شود. این عنصر شبیه گادولینیم از گروه عناصر کمیاب است فقط از نظر ساختار بلوری با یکدیگر تفاوت دارند.

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
برای دریافت آن در خبرنامه ثبت نام کنید


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:مطلبی درمورد پلوتونیوم, :: 19:25 :: نويسنده : محمد رجبی

پولوتونیم :
کشف این عنصر مشترکاً توسط G.T.Seaborg / J.W.Kennedy / E.M.McMillan / A.C.Wohl و در سال 1940 ایالات متحده آمریکا انجام شد و علت نامگذاری آن از سیاره پلوتونیم گرفته شده است .
پولوتونیم دومین عنصر بعد از اورانیم در گروه اکتینیدها است. این عنصر توسط بمباران دوترونی اورانیم در سیکلوترون 60 اینچ تولید شد. پولوتونیم به مقدار کم به صورت طبیعی در کانیهای اورانیم موجود می باشد. فرمهای این عنصر در وضعیت مشابهی با نپتونیم قرار دارد. پرتوافکنی اورانیم طبیعی با نوترونها امکان پذیر است.
مهمترین ایزوتوپ این عنصر 239Pu است که نیمه عمرآن 24100 سال است و برای تولید راکتورهای هسته ای از اورانیم طبیعی کاربرد دارد. حدود 15 ایزوتوپ از پولوتونیم شناخته شده است.

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
در خبر نامه ثبت نام کنید


ادامه مطلب ...

انیشتنیم :
این عنصر توسط Argonne / Los Alamos / Uofcalif و در سال 1925 در آمریکا کشف شد . نام این عنصر به افتخار آلبرت انیشتین روی آن نهاده شده است .
انیشتنیم (آلبرت اینشتین)، هفتمین عنصرسری آکتینیدهاست که دارای عدد اتمی بیشتر از اورانیم می باشد و توسط گیویرسو و همکارانش دردسامبر سال 1952 در برکلی و در نخاله های نخستین انفجار بزرگ ترمو نوکلیر شناسایی شد که این انفجار در نوامبر سال 1952 در اقیانوس آرام انجام شد. در این انفجارایزوتوپ 20 روزه اینشتینیم 253 تولید شد.
در سال 1961، به منظور جدا کردن مقدار ماکروسکوپی اینشتینیم 253، مقدار کافی از آن تولید شد. وزن این نمونه حدود 0.01 میلی گرم بود و وزن آن با استفاده از تعادل مغناطیسی اندازه گیری شد. اینشتینیم 253 تولید شده برای تولید مندلویم (عنصر 101) مورد استفاده قرار گرفت. در آزمایشگاه ملی اواک ریج، با تابش یک کیلوگرم پلوتونیم 239 در یک راکتور و ظرف چند سال، 3 میلی گرم اینشتینیم تولید شد که این کار به منظور تولید پلوتونیم 242 انجام شده بود و پلوتونیم 242 را به صورت قرصهای از اکسید پلوتونیم و پودر آلومینیم در آورده بود و در سال اولیه تابش، این قرصها را درون میله ای در ساوانا ریور پلنت می گذاشت و تابش هدف در چهار ماه بعد در HFIR(راکتور ایزوتوپی جریان بالا) قرار می داد. سپس این نمونه ها برای جدایش شیمیایی اینشتینیم از کالیفرنیم برداشته می شدند.
در حال حاضر 14 ایزوتوپ اینشتینیم شناسایی شده اند. اینشتینیم 254، بیشترین نیمه عمر را دارد (275 روز).
مطالعاتی که با استفاده از اینشتینیم 253 انجام شده نشان می دهد که اینشتینیم دارای ویژگیهای شیمیایی عنصر سنگین و سه ظرفیتی آکتینید را دارد

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
برای رمز در خبر نامه ثبت نام کنید


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:مطلبی در مورد عنصر بر کلیم, :: 19:17 :: نويسنده : محمد رجبی

برکلیم :
این عنصر توسط G.T.Seaborg / S.G.Tompson / A.Ghiorso و در سال 1949 در آمریکا کشف شد . نام آن برگرفته از منطقه ای در آمریکا است .
برکلیم هشتمین عنصر از گروه اکتینیدها است. این عنصر از بمباران سیکلوترون آمریکیم 241 با یون هلیم تولید می شود. اولین ایزوتوپ تولید شده این عنصر جرم اتمی آن 243 بود و با نیمه عمر 4.5 ساعت تخریب شد. 10 ایزوتوپ از این عنصر شناخته شده است که همه آنها به صورت ترکیب هستند. نیمه عمر ایزوتوپ 249Bk حدود 314 روز می باشد.

کلرید برکلیم اولین ترکیب این عنصر بود که در سال 1962 به صورت خالص تولید شد. وزن آن یک بیلییونیوم گرم بود. برکلیم فلزی به رنگ نقره ای به راحتی در اسیدهای رقیق قابل حل است. و به سرعت در هوا در درجه حرارت بالا اکسیده می شود. روشهای پراش اشعه ایکس برای شناسایی ترکیبات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این عنصر میل ترکیبی با دیگر عناصر گروه اکتینیدها دارد. این عنصر به علت کمیابی کاربرد تجاری و تخصصی و فنی ندارد .



ساختار بلوری عنصر Bk



ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
برای دیدن رمز در خبر نامه ثبت نام کنید


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:مطلبی درمورد عنصر فرمیم, :: 19:4 :: نويسنده : محمد رجبی

فرمیم :
این عنصر توسط Los Alamos / Argonne / Uofcalif در آمریکا و در سال 1953 کشف شد . نام آن به افتخار دانشمند معروف انریکو فرمی ( Enrico Fermi ) روی آن نهاده شد .
فرمیم (انریکو فرمی)، هشتمین عنصرسری آکتینیدهاست که دارای عدد اتمی بیشتر از اورانیوم می باشد و توسط گیویرسو و همکارانش در سال 1952 و در نخاله های نخستین انفجار بزرگ ترمو نوکلیر شناسایی شد که این انفجار در تحقیقات دانشگاهی آزمایشگاه تابش کالیفرنیا، آزمایشگاه ملی آرگون و آزمایشگاه ملی آلاموس، در اقیانوس آرام انجام شد.

ایزوتوپ تولید شده فرمیم 255 و 20 ساعته بود. در سال 1953 و اوایل سال 1954، هنگامی که از کشف عناصر 99 و 100 به خاطر مسائل امنیتی جلوگیری شد، گروهی از موسسه فیزیکی نوبل در استوکهلم، اورانیم 238 را با یونهای اکسیژن 16 بمباران کردند و ساطع کننده آلفای 30 دقیقه ای را جدا کردند و آنها را به فرمیم 250 نسبت دادند بدون این که کشف این عنصر جدید را عنوان کنند. این ایزوتوپ از آن زمان به بعد شناسایی شد که نیمه عمر آن 30 دقیقه می باشد.
بر روی ویژگیهای شیمیایی فرمیم مطالعات اندکی انجام شده است. در واسطه های آبی نرمال، تنها حالت اکسید فرمیم III وجود دارد.

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
برای دیدن رمز ادامه مطلب در خبر نامه ثبت نام تا رمز را در ایمیل خود دریافت کنید با تشکر مدیریت وبلاگ خانه شیمی


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:دانلود مطلبی در مورد پلونیوم ,, :: 18:54 :: نويسنده : محمد رجبی

دانلود مطلبی کامل درباره عنصر پلونیوم که به صورت فشرده شده است و برای اجرا نیاز به برنامه آفیس دارید.برای دانلود به ادامه مطلب بروید و قسمتی از این مطلب را ببینید



ادامه مطلب ...

 

با انجام این ازمایش شما می توانید در مقابل چشمان متعجب تماشاچیانتان ، با آب آتش روشن کنید !

مواد و وسایل مورد نیاز :

چهار گرم پودر آمونیوم نیترات

یک گرم پودر آمونیوم کلرید

گرد روی

 


 

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
برای دیدن ادامه مطلب در خبرنامه ثبت نام تا رمز را دریافت کنید با تشکر مدیریت وبلاگ خانه شیمی


ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:تصاوی,ر زیبای, شیمی ,تازه های ,علم, شیمی,, :: 18:13 :: نويسنده : محمد رجبی

دراین آدرسی که برای شما گذاشته ام وارد یک سایت معتبر شیمی می شوید که تصاویر زیبا وجدیدی قرار دارد حتما سر بزنید.

chemistry.about.com/od/chemistryhowtoguide/ig/Science-Projects-Photo-Gallery/Crystal-Geode.-LUO.htm

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 91498
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


Javascripts